lørdag den 13. marts 2010

Mercury Bay, Rotorua, Waitomo og Taupo

Den 8. marts forlod vi Auckland og tog mod Mercury Bay. I bussen blev vi genforenet med Sebastian og Marcel - to tyske fyre, som vi moedte i Paihia.
Under busturen stoppede vi ved en super laekker strand med kaempe boelger, hvor vi tilbragte eftermiddagen. Om aftenen ankom vi til Mercury Bay, hvor vi efter aftensmaden gik en tur langs stranden med Sebastian og Marcel. Vi sluttede aftenen af med en film paa vores hostel.
Naeste morgen gik turen til Rotorua, hvor vi bl.a. saa en gammel guldmine samt en geotermisk park med geysere og kogende mudderbade. Om aftenen tog vi til kulturaften, hvor vi hoerte om den gamle Maorikultur og smagte paa den laekre traditionelle mad. Om natten havde vi det sjovt paa den lokale bar, hvor vi fik mere end en drink for meget.

Den 10. marts maatte vi sige farvel til Sebastian og Marcel, idet vi havde planlagt en ekstra nat i Rotorua. Dette viste sig at vaere noedvendigt, da dagen udelukkende blev brugt paa at pleje toemmermaendene.

Den 11. marts gik turen mod Waitomo, som ogsaa viste sig at vaere en lille flaekke med en hyggelig stemning.

Den 12. marts moedte vi igen Sebastian og Marcel, da vi ankom til Taupo, og vi havde sammen en rigtig hyggelig aften.
I dag den 13. marts skulle vi have vaeret paa Tongariro Crossing, men paa grund af daarligt vejr blev turen aflyst af sikkerhedsmaessige aarsager. Vi har derfor aendret vores planer lidt og tager en ekstra overnatning i Taupo, saa vi kan tage paa vulkan-vandretur i morgen tidlig.